A történetmesélés mesterei

A történetmesélés mesterei

A történetek, a történetmesélés az egyik legfontosabb eszköz az énmárkád építésekor. De miért fontosak a történetek? Milyen történeteket meséljünk és hogyan? Négy tanulmányozásra méltó előadás, mely választ ad ezekere a kérdésekre.

Már többször volt szó arról, hogy milyen előadástechnikai eszközöket használjunk történeteink megosztásakor, milyen gyakorlatokkal fejleszthetjük történetmesélési képességeinket.  Most négy olyan előadást válogattam össze, melyekben egyetlen szó sem esik előadástechnikáról, mégis jobb előadókká válhatunk általuk. Sőt, az általuk kínált szempontokat a mindennapi kommunikációnkba is érdemes beépíteni.

1. A tökéletlenség vállalása
Brené Brown brilliáns előadásában arról beszél, hogy hagyjuk a perfekcionizmust, merjünk tökéletlenek lenni. Első blikkre talán azt gondolod, hogy ennek az előadásnak semmi köze a történetmeséléshez vagy az énmárkaépítéshez. De talán ez az egyik legfontosabb beszéd a listából, hiszen tökéletlenségeink és sebezhetőségünk vállalása nemcsak szerethetőbbé, de hitelessé is tesz bennünket. 

2. Személyes történeteink
Míg Brené Brown a sebezhetőségünk felvállalásáról beszél, addig Dave Isay azt mutatja meg, hogy saját történeteink megosztásának mekkora szerepe van ebben. Nincs két egyforma történet, de az általuk megélt lecke azonos: csak önazonosságból jöhet létre hitelesség, bármit is teszünk. És ez akkor is érvényes, amikor éppen egy pódiumon állva beszédet mondunk vagy előadást tartunk, mint ahogy azt Dave Isay is tette. 

3. A történetmesélés eszközei
Joe Sabia egy remek előadásban mutatja be a történetmesélés technológiájának fejlődését, a barlangrajzoktól a saját iPadjéig. A látvány azonban közel sem lenne annyira lenyügőző, a jól felépített történet nélkül. Ha van egy jó történeted, akkor a vizualitás az eszközök támogatják a megértést és szórakoztatóbbá, hatásosabbá tehetik az előadásodat, kommunikációdat. Azonban, történet nélkül öncélú látványosság az eredmény.

4. A történetek ereje
Az előítéletek és sztereotípiák akkor is hatnak ránk, ha mi magunk nem tartjuk indokoltnak és valósnak a tartalmukat. Ezért is fontos, hogy minél több történetet és általuk különböző nézőpontokat ismerjünk meg. Ráadásul az énmárkaépítés alap kérdései közé tartozik az, hogy milyen értékek mellett álsz ki, milyen értékrendet képviselsz. Az értékrended pedig markánsan kirajzolódik abból, hogy milyen történeteket ítélsz megosztásra érdemesnek.

Forrás (a kapcsolódó videók és a teljes cikk megtekinthető): http://personalbranding.blog.hu/2017/06/14/a_tortenetmeseles_mesterei

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadom" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás