Felmérés: a legtöbb munkaadó nem áll készen a bértranszparenciára
Egy felmérés szerint a vállalatok túlnyomó többsége továbbra is a törvények betartására koncentrál, ahelyett, hogy a fizetések átláthatóságát stratégiai prioritásként kezelné.
Az Aon plc július 10-i jelentése szerint egy globális felmérésben a szervezetek mindössze 19%-a mondta, hogy készen áll a fizetések átláthatóságára vonatkozó szabályokra, míg 58% azt állította, hogy „készül” az új törvényekre – írja a HR Dive.
Észak-Amerikában a válaszadók 25%-a mondta, hogy készen áll, míg 59% azt, hogy készül. Csak 16% mondta, hogy „nem áll készen”, ami enyhe javulást jelent a 2024-es 18%-hoz képest.
A több mint 40 országban több mint 1400 céget felölelő felmérésben a válaszadók 71%-a mondta, hogy felkészültségük javult az elmúlt 12 hónapban. Ugyanakkor 60% mondta, hogy földrajzi alapon hajtja végre a fizetések átláthatóságára vonatkozó követelményeket, és azokat a területekre koncentrálja, ahol a fizetések átláthatósága jogilag kötelező.
A legtöbb vállalat a „szabályozási megfelelést” jelölte meg az átláthatóság legfőbb motivációjaként, amely 40%-kal meghaladta az egyéb tényezőket.
Csak a megkérdezettek 26%-a mondta, hogy az elmúlt 12-18 hónapban fizetési egyenlőségi elemzést végzett, ami arra utal, hogy a legtöbb vállalat továbbra is a szabályozási megfelelést részesíti előnyben az egyenlőségre összpontosító intézkedésekkel szemben – mondta az Aon.
Ezen túlmenően 69% mondta, hogy a toborzás során közzéteszi a fizetési sávokat, de csak 21% teszi ezt minden álláshirdetésnél, ami szintén a szabályoknak való megfelelésen alapuló megközelítést jelezhet – jegyezte meg a cég.
Az Aon azt tanácsolta a munkáltatóknak, hogy a taktikai szabályoknak való megfelelésről térjenek át a stratégiai intézkedésekre, különösen mivel az EU fizetési átláthatósági irányelve 2026-ban lép hatályba. A munkáltatók mindössze 30%-a jelentette, hogy rendelkezik kommunikációs stratégiával a fizetési átláthatóságra vonatkozóan, beleértve a vezetők képzését és a vezetők és csapataik közötti kommunikációs terveket.
Az Egyesült Államokban a Mercer jelentése szerint 5-ből kevesebb mint 1 vállalat rendelkezik fizetési átláthatósági stratégiával. Ennek ellenére 63% azt mondta, hogy standardizált módon tervezi megosztani a fizetési információkat belső és külső szinten.
A Syndio jelentése szerint a fizetési átláthatósági szabályozások kiterjesztésével a vállalatok aggodalmukat fejezték ki a gyakorlatuk adaptálásával, a fizetési egyenlőségbe való befektetéssel és a komplex fizetési átláthatósági követelményekre való felkészüléssel kapcsolatban. A HR-vezetők az inkonzisztens fizetési döntéseket nevezték meg fő okként, amiért a cégek felkészületlennek tűnnek.
HR Dive
fotó: unsplash
forrás: hrportal.hu
