Networking a munkában: ezt tanácsolják a szakértők

A Wix.com üzletépítési szakértői összegyűjtötték, mit tegyünk és ne tegyünk a kapcsolatépítés során.

Négyből egy dolgozó egyáltalán nem foglalkozik a kapcsolatépítéssel, annak ellenére, hogy közel 80%-uk kulcsfontosságúnak tartja azt a karrier sikeréhez. Az idegenekkel való beszélgetés kezdeményezése és a csevegés gondolata ijesztőnek és fárasztónak tűnhet.

Egy tanulmány szerint azonban azok az emberek, akik aktívan dolgoznak a kapcsolataikon, 72%-kal nagyobb eséllyel kapnak előléptetést. Mivel a dolgozó szakemberek közel 50%-a idén karrierváltást fontolgat, a kapcsolatépítés elkerülhetetlenül kritikus kompetenciaként jelenik meg – írja a HR News.

Erre reagálva a Wix.com üzletépítési szakértői megosztottak egy nem túl szigorú networking útmutatót, hogy segítsenek az ambiciózus dolgozóknak feljebb lépni.

Ezt tegyük!

Figyeljünk a testbeszédre

Mindössze hét másodpercbe telik, amíg az emberek első benyomást alkotnak rólunk. Mutassunk őszinte érdeklődést beszélgetőpartnerünk iránt azáltal, hogy kerüljük az olyan zárt testbeszédet, mint a karok összefektetése, a kezek elrejtése vagy a beszélgetés közbeni félrenézés.

Emellett ne becsüljük alá a kézfogás erejét sem. Még egy rövid emberi érintés is oxitocin felszabadulását váltja ki, amelyet “kötődési hormonnak” is neveznek, és amely elősegíti a bizalmat és a kölcsönös tiszteletet. A szemkontaktussal kísért határozott kézfogás kulcsfontosságú a kapcsolatteremtésre való készség jelzésére.

Tegyünk fel gondolatvezetői kérdéseket

A professzionalizmus demonstrálása érdekében gondolatébresztő kérdések feltevésével vonjuk be beszélgetőpartnerünket. Zárt végű kérdések helyett próbáljunk meg kérdezni: “Észrevettél valamilyen változást az iparágban a közelmúltban?”, “Van valami izgalmas a jövőre nézve?” vagy “Mi a legnagyobb kihívás a szakmádban?”.  Ez nemcsak a tudásunket mutatja be, hanem mélyebb, tartalmasabb beszélgetésre is ösztönöz, és ezzel átgondolt és szenvedélyes szakemberként különböztet meg minket.

Dobjuk fel a LinkedIn-profilunkat

Győződjünk meg róla, hogy LinkedIn-profilunk naprakész és pontos, hogy amikor a hálózatépítés révén új kapcsolatokra teszünk szert, profilunk egyértelműen tükrözze céljainkat, szakmai eredményeinket és szakterületeinket. Ez segít megerősíteni az erős, pozitív benyomást.

Dobjuk el az értékesítési beszédet, és készítsük el a lift pitchünket

A kapcsolatépítés nem a kemény eladásról szól, hanem a tartós kapcsolatok kiépítéséről. Ne feledjük, ahelyett, hogy elmondanánk, mit csinálunk, inkább mondjuk el, miért csináljuk. A közvetlen reklámozás értelmetlen kapcsolatokhoz vezethet, amelyek egyirányúak. Ehelyett készítsük el a 60 másodperces lift pitchünket, és gyakoroljuk azt négyszemközt vagy egy barátunkkal a kapcsolatépítő rendezvények előtt.

Mit te tegyünk?

Ne a mennyiségre koncentráljunk a minőség helyett

Kerüljük a “spagetti a falnak” megközelítést, amikor véletlenszerűen lépünk kapcsolatba emberekkel, és imádkozunk, hogy valami megragadjon. Ehelyett összpontosítsunk olyan hálózat kiépítésére, amely összhangban van a karriercéljainkkal és ambícióinkkal. Fektessünk időt olyan emberekre, akik értékes meglátásokat, mentorálást vagy a szakmai törekvéseihez kapcsolódó lehetőségeket kínálnak, hogy karrierünket hatékonyan a következő szintre emeljük.

Ne emeljük piedesztálra az embereket

Az elégtelenség érzése eluralkodhat rajtunk, amikor belépünk egy olyan térbe, ahol nagy tekintélyű, tapasztalt szakemberek gyűlnek össze. Fontos, hogy tartsuk fel az állunkat, és ne feltételezzük magunkról, hogy alacsonyabb rendűek vagyunk másoknál. Ne feledjük, senki sem “túl jó” ahhoz, hogy egy networking eseményen kapcsolatba lépjünk vele, minden a proaktivitáson és a felkészültségen múlik.

Ne felejtsünk el utánajárni

Valószínűleg egy halom névjegykártyával fogunk visszatérni egy networking eseményről. Ne tegyük el őket egyszerűen, az első 24 óra döntő fontosságú a kapcsolatfelvételhez, hogy a beszélgetés folytatódjon. Fejezzük ki hálánkat, foglaljuk össze a beszélgetést, és tegyünk javaslatot a következő lépésekre – vannak-e az eseményen megvitatott lehetőségek a folytatásra, vagy olyan területek, ahol az igényeik vagy érdeklődési körük alapján segítséget tudunk nyújtani?

Ne csak olyan emberekkel beszéljünk, akiket ismerünk

Egy tanulmány szerint a résztvevők több mint fele inkább olyan emberekkel töltötte az időt, akiket már ismert, annak ellenére, hogy 95%-uk kifejezte, hogy új kapcsolatokkal szeretne találkozni. Bár természetes, hogy az ismerősök felé vonzódunk, akiket jól ismerünk, ez azonban véletlenül elzárja az ajtókat az új lehetőségek és innovatív ötletek elől. Ha változatos hátterű emberekkel beszélgetünk, a kapcsolatépítés során kiszélesítjük perspektíváinkat.

HR News

fotó: unsplash

forrás: hrportal.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadom" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás