Emberközpontú szervezet, emberközpontú vezetés
A vállalatoknak ma már nem csak lehetősége, hanem kötelessége a törődés, az emberközpontúság, jelenti ki Márton Mónika, a Legacy ügyvezetője, senoir tanácsadója, trénere. Úgy látja, a szervezeteknek felelősséget kell vállalniuk, mert csak így működhetnek fenntarthatóan. Mit jelent a törődés, az együttérzés, az emberközpontúság a 21. században, szervezeti kontextusban? Mit jelent a vezetői paradigmában? Minderről bővebben is szó lesz az októberi Tréning Kerekasztal Konferencián.
Mitől vált aktuálissá ez a téma?
Szervezetfejlesztőként, trénerként sosem volt kérdés, hogy a fenntartható, eredményes, megtartó és bevonzó szervezet emberközpontú, és ezt a ledirektebb formában a vezetők működése tudja biztosítani.
A téma tehát nem új, a téma örökzöld, most azonban különösen fontos, hogy a fókuszunkban legyen.
Olyan gazdasági, társadalmi, környezeti változásokat élünk meg, ami fokozott nyomással nehezedik az emberekre. Stresszel, szorongással, bizonytalansággal élik a mindennapjaikat. Egy törődő, emberközpontú szervezet és vezetői csapat nem lesz megoldás a külső körülményekre, de arra igen, hogy az emberek mennyire lesznek reziliensek, stabilak a turbulencia ellenére.
Milyen lehetőségei vannak a szervezeteknek a törődésre, az emberközpontúságra?
Rögtön itt az elején a lehetőség szót cserélném le, kötelességre. Azzal együtt, hogy minden fejlesztési programunkban nagyon hangsúlyozzuk, és az embereket támogatjuk abban, hogy vállaljanak felelősséget a saját mentális, lelki és fizikai egészségükért, nos ezzel együtt szerintem a szervezetnek már nem a lehetőségeket kell keresni, hanem komoly felelősséget kell vállalniuk. Ez a fenntarthatóság egyik záloga. Ugyan akkor van az egészben egy nagy és nem egyszerűen áthidalható dilemma.
A konferencia, több évtizedes hagyományt követve, az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Válaszok a folyamatos változásra, stresszre, fluktuációra és a hibrid működésre.
Izgalmas előadások és tartalmas workshopok egész nap. 500+ év szervezetfejlesztési tapasztalat egy helyen. Nyeremények 1 millió Ft értékben. A program üzleti vezetőknek, cégvezetőknek, HR vezetőknek, HR Business Partnereknek és vállalati képzési és fejlesztési szakembereknek szól.
Jelentkezzen most! További részleteket itt talál.
Mi az?
Hogy miközben a vezetőkön is ott a nyomás, ők is érzik a kedvezőtlen hatásokat, most kellene valami olyat csinálniuk, amihez tőlük is sok kapacitásra van szükség.
Az elvárások nem csökkentek annak ellenére, hogy nehezített pályán játszunk, és ebben a helyzetben kell nekik úgy vezetni, hogy nem a présen szorítanak még egyet, nem a direktív eszközeiket erősítik fel, hanem együttérzésen, törődésen, és pozitív pszichológiai megközelítésen alapuló vezetési stílust alkalmaznak, miközben sok esetben ők is törődésre szorulnak.
Mi az, amiről ennek kapcsán fontos beszélnünk?
Fontos arról beszélnünk, hogy mit jelent a törődés, az együttérzés, az emberközpontúság a 21. században, szervezeti kontextusban. Mit jelent, mint a szervezeti kultúra fontos eleme, és mit jelent, mint vezetési paradigma.
Tennünk kell ezt azért, hogy a vállalatok hozzájáruljanak ahhoz, hogy a munkatársakban megszilárduljon az a belső stabilitás, ami fenntarthatóvá teszi a személyes és szervezeti működést.
Jelentkezés és a program további részletei: https://www.hrportal.hu/trening-kerekasztal-2022/
Forrás: www.hrportal.hu